torsdag 16 augusti 2012

Ombytta roller

Sedan i måndags är det Jonas som går upp tidigt för att åka till jobbet, och jag som är ledig. Visst, det är skönt att vara ledig men nu börjar jag bli lite rastlös. Skönt att skolan börjar nästa vecka, och att jag ska jobba på söndag och måndag.
Rollen som hemmafru är med andra ord temporär, men jag har gått in för den stenhårt! Har tidigare i veckan bakat drömmar, bondkakor och strassburgare (avsaknad av sprits gav dem ett smålustigt utseende, men smaken var det inget fel på) och idag har jag bakat bullar!

Nä, de blir fortfarande inte särskilt vackra. Tur att smaken väger upp!

Nu ska jag sätta igång och laga mat, lasagne står på menyn. 

2 kommentarer:

Sofie - Mamma till två små sa...

Jäklar vad du är huslig! Ser jättegott ut!

Sofie - Mamma till två små sa...

Sv: glömde ju helt att man ska ha purjolök eller lök med i korven! Måste jag ju lägga till!!