tisdag 4 december 2012

Linköpings Hockey Club

Det där laget vet verkligen hur de ska slita sina supportrar mellan hopp och förtvivlan. I år mer än någonsin. Kvällens match är ett lysande exempel på att de kan spela väldigt bra hockey. HV blev väldigt snyggt utmanövrerade och kom till få farliga lägen. Magnus Johansson påminde om sitt gamla lag igen, Hävelid en gigant och Hultström och Bäckman otroligt bra som vanligt. Andersson stabil i målet och Söderberg... vilken jävla spelare det är.

Som sagt, de kan! Om de bara kunde sluta vara så jävla ojämna skulle mitt hjärta må så mycket bättre. Då skulle jag slippa oroa mig för en för tidigt hjärtinfarkt.

Annars har vi idag haft första riktiga föreläsningen på terminens sista kurs: marknad och politik. Det är en nationalekonomi-kurs men med betydligt mindre räknande än i tidigare kurser och, som det verkar, mer diskuterande och resonerande. Mer inslag av statsvetenskap och vad jag har saknat det! Längtar till våren och enbart stats-kurser. Ekonomi är inte min grej.

Inte riktigt så jag känner inför framtiden, men rolig är den!

Inga kommentarer: