torsdag 4 april 2013

En liten bildbomb






Angående "The Log Lady"-skylten: Twin Peaks-nörden i mig log brett!

Promenerat och ätit, det är ungefär vad vi har gjort. Sett sådant som man "ska" se, Christiania inkluderat. Har även shoppat lite, det mesta var samma saker som man kan hitta i Sverige, men lyckades hitta en kjol som passar perfekt till mina korsetter samt en ny berlock till mitt armband.

Annars har jag en stunds pluggrelaterad dipp just nu, jag har tappat tron på mig själv lite. Så för att komma över det tänker jag ikväll tillåta mig att deppa lite över det och sedan ta nya tag. Att ge upp är inte ett alternativ. Det positiva är att jag tror mig ha hittat den gren av statsvetenskapen som jag tycker är mest intressant: komparativ politik!

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Mysigt att åka iväg sådär på lite mini semester!

Sv:
Ja den där våldtäcktskulturen är hemsk. Och ju mer man läser och hör ju mer irriterad och trött blir man. Känns som att samhället går bakåt i många avssenden just nu....

Det där med kläder är verkligen inget lätt inte.
Hade svårt innan men sedan man fick barn är det ännu svårare. Man tycker att man ser ungefär likadan ut som innan men OJ vad små saker förändras, haha... Och nej låt dig nu inte skrämmas inte så för alla ;)

Ja det där med boende är svårt. Finns SÅ många olika saker man funderar på.
Det jag minns störst från livet på landet var när skolan var slut och många kompisar gick hem hand i hand och en annan stod kvar och vänta på bussen hem.
Men sen samtidigt så den friheten barnen har här den får man inte i stan.
Men sen är där saker man saknar lite. Som en asfaltplan där dom kan lära sig cykla. Kunna GÅ hem till en kompis och leka en liten halvtimme...
Men men vi får se... finns både neagativt och positivt med det mesta :)