måndag 15 april 2013

Undersökt och godkänd

Jag har nu i flera veckor haft feber (tekniskt sett inte feber egentligen eftersom det sällan nått över 37,3 grader, men tillräckligt för att jag ska må dåligt av det) till och från samt känt mig lite slö och hängig. Så idag gick jag till vårdcentralen. Allt såg bra ut. EKG, blodvärden, socker, sänka, urinprov, hjärta och lungor lät bra - ingenstans fanns det något som tyder på att det skulle vara allvarligt. Ämnesomsättningen skulle ta längre tid att få resultat på, så det får jag via brev. Mest troligt är att jag råkar ut för alla dessa småvirus som går just nu, och så vill de inte riktigt bryta ut utan ligger i kroppen och släpar. Irriterande, men absolut inget farligt.

Kan också konstatera att jag inte är det minsta lilla rädd för nålar - snarare tvärt om. Jag kollade noga på när sköterskan tog blodprovet.


1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Sv: Ja det lilla extra är verkligen ALLT känns det som.
Jonas verkar ju ändå lite intresserad och försöker.
Emil är helt värdelös där ;) och det han försöker gillar jag inte :P haha...

Ja det är helt otroligt med förlossningar och barn för INGEN är den andra lik!

Det där köandet kommer jag nog aldrig förstå men fräckt att ni gör det!

hoppas du är piggare nu! Inget kul att må halv bra så länge!