fredag 9 augusti 2013

Blåvik och hockeypremiär

I söndags gjorde jag mitt sista pass på sommarschemat, sedan lånade jag en bil och lite fiskesaker av mina föräldrar, hämtade Jonas på stationen och så begav vi oss mot Blåvik. Söndag kväll och måndagen var det strålande väder så vi badade och fiskade mest. Tisdagen bestod av regn och åska så den spenderades till stor del på altanen. På onsdagen tänkte vi gå upp tidigt och fiska, men när vi vaknade var det fortfarande dåligt väder så vi struntade i det. En perfekt minisemester som inte kunde kommit mer lägligt. Det hade varit lite jobbigt att vara på jobbet och behöva springa i närheten av Domherrens dörr just nu.

Idag spelade LHC sin första träningsmatch för säsongen och SSK stod för motståndet. En ganska typisk första match, timingen stämde inte alltid och det finns saker att slipa på. Men det fanns också en hel del fina tendenser, exempelvis i boxplay. Det blev till slut vinst med 4-1 och LHC var snäppet skickligare i allt, något snabbare och något starkare. Den skillnaden det förväntas vara mellan ett elitserielag och ett lag från allsvenskan alltså.

För övrigt så fick jag i morse ett besked från CSN om att de beviljat mig studielån för kommande läsår. Jag trodde att det skulle fattas någon poäng så jag blev lite förvånad. Väldigt skönt!







Inga kommentarer: