torsdag 15 augusti 2013

Rastlöshet

Nu har jag varit ledig för länge, nu börjar det krypa i kroppen på mig. Skönt att skolan börjar igen nästa vecka.

Något annat som är skönt är att jag börjar sista året, jag känner att jag vill få användning av det jag har lärt mig. Men samtidigt är det lite läskigt, för vad ska hända sen? Att vi ska flytta vet jag, men i övrigt? Flytten är också smått läskig eftersom jag kastar mig rakt ut i något helt okänt. Visst, jag känner till staden lite men jag känner ingen där. Och ska man gå på fördomar så flyttar jag till ett landskap som inte vill ha mig där.

Nåväl, det är lätt att sitta här och måla upp skräckscenarion. Det kommer bli bra, det vet jag. Även om det är läskigt så ser jag fram emot det. Och jag är inte helt ensam, vi gör ju det tillsammans. :)

Annars känner jag mig mest tankspridd och vill att det ska vara den 23:e nu. Det kommer bli jobbigt, men det kommer vara skönt när det är över och jag kommer känna mig lugn efteråt. På kvällen åker vi sedan ner till skåne för att gå på bröllop den 24:e. Från en ytterlighet till en annan.


1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små! sa...

Rastlöst är det här med... :/ VIll ha fint väder så man kan åka iväg och göra saker!

Sv: Tror jag ska åka och känna och klämma lite en dag!
Men lutar åt en Nikon.. alltid haft Nikon... :)