torsdag 18 september 2014

Hockey

SHL har varit igång en vecka, LHC har spelat två matcher och även om det är ett extremt litet underlag att dra några slutsatser från känner jag ändå att fan, detta kan bli bra! Det finns nämligen vibbar av hur LHC spelade 2004-2008. Det är ett tungt lag som ändå spelar med fart, och med en bredd på forwardssidan som saknats de senaste åren. Backsidan är visserligen ett litet orosmoln, det hade varit skönt med en rutinerad räv till. Förhoppningsvis fortsätter de unga killarna att utvecklas och motbevisar mig.

Ikväll väntar Skellefteå borta och det blir spännande. Skellefteå har tappat många spelare men slog ändå MODO med 6-2 senast. Tur att Taffe är tillbaka från sin avstängning.

Annars sitter jag och googlar julmarknader. För ett tag sedan gick det upp för mig att jag nu har väldigt nära till Köpenhamns julmarknader, och sedan påminde svägerskan mig om Fredriksdals och Tysklands diton... Det är en himla tur att Jonas också gillar julen. :)


Inga kommentarer: