tisdag 18 november 2014

#7

Jag jublade när Magnus Johansson förlängde sitt kontrakt i våras, och det var jag garanterat inte ensam om. Visst att han har varit lite trögstartad de senaste 2 säsongerna, men till slut har han kommit igång och hans rutin skulle vara extremt viktig i kommande säsongens ganska orutinerade backsida.

Är han trögstartad i år så är det extremt. Han har inte hängt med, han har inte vågat gå in i närkamperna och han har gjort misstag han säkerligen inte ens gjorde som junior. Senaste matchen var han till och med bänkad. Officiellt på grund av en axel, men med tanke på att han själv orsakade två baklängesmål mot Örebro matchen innan så vet jag inte hur sant det är. Det är mycket möjligt att det är en kombination, och dessutom har han haft ljumskproblem ett tag så kroppen mår säkert bra av att vila.

Ledsamt är det hur som helst. Han är min stora favorit och jag var så glad över att få se honom en säsong till, men som det ser ut nu borde han ha lagt av i våras. Jag hoppas innerligt att han kommer igång och kan avsluta säsongen på bättre sätt. Det här är inte värdigt. Han förtjänar ett bättre avslut.


Inga kommentarer: