måndag 24 november 2014

Äntligen måndag!

Det är inte direkt något jag brukar utbrista, särskilt inte när jag för ovanlighetens skull går upp kl 07. Men idag är det verkligen som rubriken säger, för idag kommer vår nya säng! Eftersom jag inte klarar av att flytta den gamla själv så fick jag gå upp samtidigt som Jonas. Och tur var det, för KungSängen ringde precis och meddelade att den kommer om ungefär en timme.

Annars har jag haltat fram i helgen. När jag var hockeyänka i fredags passade jag på att träna, och bland annat så gjorde jag utfallssteg med hantlar. Tydligen så överskattade jag mig själv och tog för tunga hantlar, för vid två tillfällen högg det till i benen och jag höll på att inte komma upp igen. Dumt nog så tänkte jag att jag bara var svag och fortsatte. På kvällen trodde jag att det bara var träningsvärk, men dagen efter blev det smärtsamt tydligt att det var mer än så. Känslan av en sträckning har jag verkligen inte saknat! Det känns dock mycket bättre idag, så värre än så var det inte. Ett tag var jag rädd för muskelbristningar.

Note to self: lättare hantlar nästa gång!


Inga kommentarer: