tisdag 24 maj 2022

Jäkla TSH

Skämtade med personalen på provtagningen om att de inte fick hitta något konstigt nu och vad händer? Läkaren på reproduktionsmottagningen tyckte att mitt TSH var lite väl lågt så nu ska jag få ta om lite prover. Det KAN betyda att hormonproduktionen inte är riktigt som den ska, men det kan också bara vara en ögonblicksbild som inte betyder något. Vi får väl se, ska ta nya prover den 7 juni. Jag vet ju sedan tidigare att jag har en hormonrubbning (PCOS) och det är visst inte helt ovanligt med subklinisk (ej helt utvecklad) hypertyreos i samband med det. 

Aja. Har inga symptom som är förknippade med lågt TSH och ska inte gå händelserna i förväg, det blir vad det blir. Förhoppningsvis hindrar det inte mig från att donera i alla fall!




1 kommentar:

Sofie sa...

Hoppas det inte är något som hindrar dina planer eller som ger dig symptom längre fram!