fredag 27 maj 2022

Utflykt

Kristi himmelsfärd. Jonas hade bokat in fisketur med en barndomskompis så jag tog med mig Axel och åkte till Malmö! Han hade aldrig åkt tåg tidigare så det var dags att testa tyckte jag. Det var lite läskigt att gå på tåget, men så fort det började röra på sig byttes det ut till "oj mamma, wooooow!" och han satt och tittade ut med stora ögon hela ditresan. 

Väl framme åt vi först lunch och sedan gick vi genom stan till Triangeln. På vägen hittade jag en stor second hand-butik där jag fyndade en fantastisk skjorta till Axel för 40 kr. Inne på Triangeln blev det lite smått och gott och Axel fick välja (någorlunda) fritt inne på Lekia. Det blev en mjukis-Bobbo! Efter det var han helt slut och jag hann väl 10 meter utanför köpcentret innan han sov. Inte ens en extremt högljudd ambulans störde honom. Under tiden han sov promenerade jag till och i Pildammsparken och när han vaknade igen så var det vid en lekplats. Efter ungefär en timmes lek där så promenerade vi tillbaka till Triangeln och åkte hem igen, nog lika trötta båda två. Supermysig dag!

"Woooow!"
 
Bobbo!

Älskar Pildammsparken.

Zzzzzzzz!

Klätterapa Jörnestad.

💖

1 kommentar:

Sofie sa...

Så stor han blivit! Så häftig ålder nu när dom liksom blir människor!
Ser ut som att ni haft en fin dag tillsammans!