onsdag 4 maj 2022

Valborg och ny dator

Valborg bjöd på strålande sol, så efter melodikryss och tupplur för Axel begav vi oss till Fredriksdal. Vi började med lunch, jag och Jonas åt köttbullar, potatis och gräddsås på Trädgårdscaféet och Axel fick medhavda plättar. Alla nöjda! Sedan strosade vi runt där inne. Grisarna var som vanligt en favorit hos Axel, men höjdpunkten den här gången var faktiskt Lillarydsgården. Han gick fram och tillbaka genom bostadshuset, klättrade över de höga trösklarna och sa "titta wooow" åt det mesta. Det var så intressant att han blev ledsen när vi gick därifrån, men som tur var så glömde han det snabbt när han hittade en liten dunge med en stock att klättra på. 

När vi var klara på Fredriksdal så åkte vi raka vägen till Höja och avslutade med sol, vin (för mig), lite altanhäng, en massa åkande på traktorn (för Axel) och korvgrillning. Ursprungsplanen var att titta när de tände bålet i byn men Axel började bli väldigt trött så vi tog på honom pyjamas och åkte hem istället. Ville inte avsluta en väldigt fin dag med panikledsenhet. 

Mmm, plättar!

Så himla goda och mäktiga köttbullar, hade matkoma bra länge efteråt.

Tittar på grisarna.

"Titta wooow!"

Pappabus är bäst! 💖

"Aj traktor"

Spanar ut över hagen.

Axel och farmor 💗

Full fart! Utanför bild finns en hund som noggrant följde kakans minsta rörelse.

Ser ni vilken kvalitet det är på mobilbilderna helt plötsligt? Vi tecknade ett familjeabonnemang nyligen och skaffade nya telefoner, det blev Samsung Galaxy S21 FE. Älskar kameran! och att faktiskt ha en vettig batteritid igen.

I söndags köpte jag äntligen en ny dator! Då jag var timanställd t.o.m. 31 mars så fick jag ju dubbel lön i april och då valde jag att lägga en del av det på en ny dator. Min gamla är nästan 11 år gammal så det var verkligen dags. Lite oklart vad som är skönast egentligen, att packa upp den nya eller att få slänga den gamla. Det blev en Samsung Galaxy Book. Jag gillar Samsung helt enkelt, var väldigt nöjd med den gamla och då de rätt nyligen börjat tillverka laptops igen var valet ganska enkelt. Det tar såklart en stund att vänja sig vid en ny dator och få den precis som man vill ha den, men den känns bra. Det var jag värd.

1 kommentar:

Sofie sa...

Låter som att ni haft en bra valborg.
Kul med ny teknik!