onsdag 27 januari 2021

Livet är ett pussel

Ibland faller bitarna bara på plats.

Som tidigare sagt så gjordes en omorganisation under tiden jag var föräldraledig, min tjänst drogs in och jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist från den dagen jag kom tillbaka till jobbet. Eftersom jag hade i bakhuvudet att det var på gång så kollade jag platsannonser lite då och då under hösten, men inte jätteaktivt. Sökte några jobb, gick på intervju i september men de valde en annan sökande. I december fick jag mail från den verksamhetschef jag träffade i september med tips om en annan ledig tjänst inom förvaltningen, en tjänst han tyckte att jag skulle söka. Det gällde en tjänst som nämndsekreterare, något jag redan under studietiden kom fram till att jag skulle vilja jobba som, så jag sökte och igår skrev jag under anställningsavtal för just den tjänsten! 

Det har varit en del dubbla känslor, jag hade antagligen ganska snabbt kommit fram till att pendlingen är alldeles för lång med ett litet barn hemma, men det har ändå känts trist att inte ta beslutet själv. Samtidigt är det någonstans skönt att beslutet tagits åt mig då jag har trivts otroligt bra i Höör. Jag kommer verkligen sakna det samtidigt som jag är pepp på att ta mig an den här nya utmaningen! Dessutom är det otroligt skönt att det löste sig så snabbt. 

Jag har nu två månader kvar på mitt nuvarande jobb och jag kommer lämna utan några som helst hard feelings. Jag kan nämligen inte önska mig större öppenhet, bättre kommunikation eller mer stöd från min chef under hela processen. Vissa människor är bara menade för en chefsposition och hon är en av dem.


Inga kommentarer: