lördag 6 januari 2024

Nytt år, nygamla mål

Mina mål inför 2023 bestod i att få bättre rutin på träningen, att upprätthålla läsningen och lyckade äggdonationer, och jag kan bocka av samtliga. Jag har inte haft så här bra rutin på träningen sedan jag spelade fotboll och därmed är jag starkare än jag någonsin varit. Upprätthålla läsningen, jo, jag satte som mål att läsa 40 böcker under året och jag slutade på 70 st. Tack pendlingen för det! Lyckade äggdonationer var det som låg mest utanför min kontroll, man kan ju aldrig förutspå hur man svarar på behandlingen. Jag kan dock med stolthet konstatera att jag över tre behandlingar har donerat totalt 51 ägg! Det finns såklart inga garantier men jag hoppas innerligt att åtminstone några av dem kan hjälpa de med större problem än vad vi själva hade. Tydligen kan jag efter 1-1,5 år höra av mig till kliniken och få reda på om något av mina ägg har resulterat i graviditeter/barn och det ska jag nog göra. 

Mina mål inför 2024 är egentligen att fortsätta på inslaget spår. Jag ska fortsätta träna och jag ska fortsätta läsa. I år har jag satt ett mål på 50 böcker så får vi se hur det går. 2023 hade jag träningsmålet att ta mer än min kroppsvikt i marklyft och det uppnådde jag, 2024 års träningsmål ska få handla om bänkpress. Att verkligen sätta tekniken och börja klättra uppåt i vikt med det långsiktiga målet att en dag närma mig min kroppsvikt även där. Donera ägg får jag inte göra fler gånger men 2023 blev jag även blodgivare så jag ska ge blod istället.

Jag brukar inte tro på det där "new year, new me"-tramset men januari kommer innehålla en ny tatuering och en fortsättning på processen att bli blond så lite så ändå. 


Kallt och otroligt vackert idag

Inga kommentarer: