lördag 11 september 2010

Den eviga diskussionen

En ständigt pågående diskussion här är om graviditet är ett tillstånd eller en sjukdom. Givetvis är det ett tillstånd, ett fullt naturligt sådant. Men min motståndare hävdar motsatsen och tror sig nu ha kommit med det ultimata argumentet: "Men du är vilseledd av en graviditetsmaffia som försöker legitimera sjukdomen!" Så nu ska det tydligen startas en motkampanj på familjeliv. Detta får man ju inte missa...

Det där med att inte lämna soffan i torsdags gick inte så bra. Men har ett gäng nationsmedlemmar varit på Rocky Horror-sittning och är utklädda till tjejer måste man ju se det. Och man kan lugnt säga att jag fick mig ett gott skratt! Fast nästan roligast var Oskars reaktion, som kan sammanfattas med "Nej! Bort! Äckligt!".

Igår var jag riktigt duktig och effektiv. Tvättade, städade, handlade, gick en långpromenad. Idag har jag inte varit riktigt lika duktig. Har knappt lämnat datorn, har roat mig med flashback och irc hela dagen. Men nu ska jag slita mig, gå och köpa aftonbladets Elitseriebilaga och sedan göra mig iordning. Ikväll blir det en sväng till Mjölby för att fira Josse.

Och angående Elitserien får vi väl hoppas på dåligt genrep = bra premiär...

Inga kommentarer: