torsdag 16 september 2010

Tennisarmbåge

Alltså. Har jag spelat tennis eller blivit misshandlad? Jag har tennisarmbåge och ont i högra handleden, i axlarna, i benen och lite i vänstra armen. Dessutom har jag ont i nacken, men det beror på att jag har sovit i någon konstig ställning.

Elitseriepremiär igår. Den sågs nere på stan, på Pitcher's Sportbar. Som sällskap hade jag en otålig skåning som halva matchen väntade på att allsvenskans skånederby skulle börja, och under andra halvan lyssnade på webradio och svor över MFF. Efter att hockeyn var slut slog personalen över till fotbollen, och det var en ganska bra match som tyvärr vanns av Malmö. Nej, jag är inte HIF-supporter (även om övertalning pågår), jag bara ogillar Malmö.

I alla fall. Det var en ganska typisk elitseriepremiär, inte speciellt välspelad. LHC började bäst, men AIK jobbade sig in i matchen och var förvånansvärt bra med. Fram till slutet av andra perioden i alla fall, då började de bli trötta. Så i tredje rann det iväg lite och slutsiffrorna blev 1-5. Skönt med seger i premiären!

Idag hade jag seminarium på morgonen, och sedan begav jag mig ut till Tornby för att träffa Sofie och lilla Leah. Alldeles för länge sedan, och skärpning är det som gäller! Får inte dröja så länge till nästa gång. :) I alla fall, vi åt en god tacobuffé, shoppade lite, snackade lite skit och jag har stillat min modersinstinkt genom att gosa med Leah. :)

Nu till hemköp, och sedan väntar matlagning och (kanske) lite plugg.

Inga kommentarer: