onsdag 1 september 2010

Integration och jämställdhet

  • Förvirrad på föreläsning - check!
  • Köpa kompendium - check!
  • Kalasbiljett + märke - check!
Sedan direkt hem och slänga i sig lite mat. UF Linköping smygstartade idag med att Nyamko Sabuni kom och pratade om Sveriges integrationspolitik så jag släpade (nåja, han gick faktiskt frivilligt) med mig Jonas, mötte upp Julia och Therese och gick och lyssnade på vad hon hade att säga. Hon pratade om vad alliansen vill förändra i mottagandet av flyktingar efter valet, om integration, lite om skolan, ungdomsarbetslösheten och om jämställdhet. Ganska intressant, även om hon framstod som lite arrogant ibland.

Imorgon ska jag tydligen spela VM (VästgötaMästerskapen that is) i minigolf. Har fått order om att jag inte får vinna om jag inte är medlem, så jag får väl se till att bli det. Haha. Eller inte. Minns knappt när jag spelade minigolf senast, så vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer: