tisdag 7 december 2010

Andreas Jämtin

För två år sen hade han precis skrivit på för LHC. Jag minns att jag trodde jag skulle kräkas när jag såg rubriken, det var nämligen en spelare jag avskydde och absolut inte ville se i mitt lag. Och jag var inte ensam om den åsikten.Vilket Jämtin var väl medveten om. Han sa nämligen i intervjuer att han visste vad fansen tyckte om honom, och att han skulle slita röven av sig för klubben och för att vinna fansens respekt. Många av oss tänkte "visst, du får en chans. Börja nu".

Och som han gjorde det. Det slutspelet var han den som kämpade hårdast, som stod upp för andra, som gav 100% i varje byte och paradoxalt nog visade mest hjärta för klubben. En fd HV-spelare, en spelare som kommit in sent i truppen, en spelare som inte "borde" visa sådant hjärta. Det säger en hel del om honom. Det tog emot att erkänna det, men efter det slutspelet hade han vunnit min respekt.

Han är helt enkelt en av våra viktigaste spelare. En spelare som är underbar att ha med sig, och hemsk att ha mot sig. Så det var helt underbart att idag kunna läsa den här artikeln. Mycket snyggt jobbat av LHC! Jämtin är väl värd varenda krona.

5 kommentarer:

Eriksson sa...

Per Ledin härnäst? Kåberg? Thörnberg?

Hannah sa...

ALDRIG!

Eriksson sa...

Hörde jag angående Jämtin en gång för inte så länge sedan.

Hannah sa...

Jo, jag vet...

Zouphie sa...

jo jag vet att han är en av våra viktigaste spelare men jag har helt ärligt fortfarande inte smält det:P Bara han gör bra ifrån sig så är det okej:) Se på lördag! Hör av mig närmare:)