lördag 25 december 2010

Jul

Det var en utmaning att ta sig till Boxholm i onsdags. Tänkte ta tåget som gick 18.30. När jag kommer till resecentrum är det 45 minuter försenat. Sedan 1 h, 1h 20 minuter och så vidare. Tåget som skulle gå 19.30 är dock bara tio minuter försenat, så jag hoppar på det. Då måste givetvis det tåget invänta och släppa före ett x2000. Och när tåget kommer till Mjölby visar det sig att det är något fel på det och de är inte säkra på om de kan köra vidare. 10 minuter senare ställer de in tåget, som tur var kunde pappa komma och hämta mig då. Åkte alltså från Ryd vid 18 och var i Boxholm efter 21. Tack och lov för mp3-spelare, musik förlänger mitt tålamod med strulig kollektivtrafik något enormt.

Jobbade i torsdags och igår, utan ryggont! Jag är uppriktigt förvånad. 8-17 i torsdags, 7-17 igår och dåligt sömn däremellan, jag var helt slut när jag kom hem till morfar igår. Har varit ganska stressigt, mycket att göra och lite förseningar, men ändå kul att jobba. Och inte helt fel med lite extra pengar i januari! :)

Som vanligt när det är jul känner jag mig väldigt bortskämd, har fått många fina julklappar. Bäst är nog skrivbordsstolen, den kommer göra underverk för min rygg. Som det är nu sitter jag oftast framåtlutad vid soffbordet med datorn. Inte att rekommendera.

Inga kommentarer: