måndag 13 december 2010

Lucia

Inget luciafirande för min del. Tyvärr missade jag Röda Arméns Gosskörs luciatåg på campus. Istället har jag ägnat min dag åt föreläsning om internationell säkerhet och åt att plugga FN.

Igår var jag, Suz, Jonas och Johan nere i träningshallen och åkte skridskor. Jag hade inte åkt sedan gymnasiet och hade glömt bort exakt hur roligt det är! Och jag ramlade faktiskt inte en enda gång, vilket antagligen berodde på att det inte fanns någon lärarpraktikant att åka in i. Haha, Nathalie och Sofie, minns ni det? Jag flög ungefär lika mycket som Kronwalls tacklingsoffer brukar göra.

Och på tal om det så har han varit i farten igen:



Underbart! Sådana tacklingar kan man bara drömma om att få se i Elitserien. Och sådana tacklingar satt jag, Jonas och Tobbe och kollade på under förfesten i fredags. En förfest i min smak!

1 kommentar:

Zouphie sa...

Vi måste lira hockey någon mer gång! Det var ju spuerkul när alla var lika dåliga:)