måndag 31 oktober 2011

Keops pyramid

I Agenda igår kväll visades ett klipp där Reinfeldt säger att Moderaterna i årtionden har jobbat för en stark välfärd och ett starkt socialt skyddsnät. I helvete heller att ni har! Det är först under Reinfeldt som ni har börjat ta till er de uttrycken. Annars har ni helt och hållet motarbetat det, det vet alla som har gått ut högstadiet och som var någorlunda vid medvetande på SO-lektionerna.

Vill ni förändra bilden av er själva så fine, men gör det för helvete inte genom att förfalska historien. Eller för all del, gör det! Hoppas allt ert förtroende försvinner på kuppen.

Helgen som gick har varit hur bra som helst, har haft en riktig tjejhelg bestående av caesarsallad, skitsnack och hockey. Vi var och såg LHC - Växjö, Catrine var stenhård Växjösupporter under några timmar medan jag och Sofie givetvis höll på LHC. Det började inget vidare, men till sist vaknade laget och det blev vinst i förlängning. Var dessutom mycket folk på läktaren, det har varit en ovanlig syn hittills denna säsong.

På tal om hockey så ska vi eventuellt på match i Ängelholm på fredag. Överväger trippla LHC-halsdukar och matchtröja.

Idag börjar första kursen i marknadsekonomi och jag kommer säkert ångra att jag säger detta, men: äntligen! Nu slipper jag repetera kurser jag redan läst och får börja plugga på riktigt.

Inga kommentarer: