torsdag 26 januari 2012

Inte lika toppen

Eftersom jag var stressad och inte mådde toppen större delen av våren så tog jag inte tillräckligt med poäng för att göra CSN nöjda. Jag är därmed inte berättigad till studielån förrän jag tagit ca 12 poäng till och har levt på lönen från i somras och Carl Tryggers i höst/vinter. Och eftersom marknadsekonomi visade sig inte vara min starka sida kan jag inte ta de där poängen förrän tidigast slutet av februari/början av mars, då vi har juridiktenta.

Idag fick jag ett brev från CSN. Från och med slutet av februari vill de att jag ska börja betala tillbaka det lån jag har sedan tidigare. Jag som redan innan inte vet hur jag ska klara av februari. Och JA, jag har sökt extrajobb men inte fått svar på något hittills.

Det löser sig på något sätt, det MÅSTE det göra. Men för tillfället känner jag mig bara väldigt misslyckad och ville få ur mig detta. Jag är så frustrerad och irriterad på att jag har satt mig själv i den här situationen.

2 kommentarer:

matilda sa...

Huvva vad jobbigt.. hoppas det löser sig!!

sv. Okej, ja det gick väll inte riktigt som ni önskat mot lule, men visst var det mot timrå ni vann nu matchen som var?:)

Okej men det ska du ju verkligen inte känna dig som utan tvärtom haha, du "uppvaktar" han på bästa sätt enligt han själv ;)

Nathalie sa...

Know the feeling om jag säger så. Inte just det att inte ha tagit alla poäng, men det att inte ha en tillräcklig inkomst för att man satt sig i en sådan pissig situation. Även om faktiskt varken kunde eller orkade göra någonting just nu, så är man så besviken på sig själv.

Men det är ju som tur är så att har man livsvilja så löser sig allt. Man hittar sätt att klara av det och helt plötsligt är man tillbaka.