måndag 16 april 2012

Förkyld som en karl

Det sitter i halsen och i bröstet, sådär så att man får blodsmak i munnen när man hostar. Mysigt. Och inatt gjorde jag ofrivilliga situps när jag nös. Det är ett under att inte Jonas vaknade.

Idag har jag för andra gången i mitt liv bakat bullar. De blev inte särskilt vackra, men smaken var det inget fel på. Det är inte helt och hållet smidigt att baka i mitt kök eftersom jag har lite för lite ytor, men det fungerar om man inte gör för mycket.

Annars har jag pratat med Sofie för första gången på alldeles för länge, och som vanligt har tiden en tendens att flyga förbi då. Vi har bland annat återupptäckt gamla citat, som exempelvis klassikern "vad är det för datum den tolfte januari?" som fick svaret "jag vet inte, vilket datum sa du?". Inte den mest intelligenta konversationen vi haft kanske, haha.

För övrigt ringde Bredbandsbolaget til mig nyss, de hade visst ett erbjudande om mobilt bredband. "Du har ju varit kund hos oss länge nu och det vill vi premiera". Eh, jag har inte ens varit kund hos dem i ett år. Det är intressant vad som definieras som länge i dagens samhälle.

Titta, hon kan ju!

Inga kommentarer: