torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

En hare skuttar fram och tillbaka utanför mitt fönster. Passande.

Igår hade jag ett seminarium som till största del kändes meningslöst. Visst, retorikövningarna och att diskutera de presentationer vi haft (för att ge varandra nya perspektiv till inlämningsuppgiften) var nyttigt, men det upptog knappt en tredjedel av tiden. Vad vi gjorde resten av tiden? Skrev lite samt diskuterade IKEA och tårtor.

På eftermiddagen hände sedan något som förmodligen aldrig hänt förut. Jag gick in på GinaTricot och hittade en bikini på första försöket! Lyckades även ta rätt storlek direkt, och jag ville inte omedelbart klösa ögonen ur mig när jag såg mig själv i spegeln. Faktum är att jag var rätt snygg. Fascinerande.

Nu ska jag låta min inre konditor få utlopp.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

sv: blir en spännande höst!! :)

oj vad fräckt att gå rätt in och hitta en bikini bara sådär! Bra!