söndag 6 maj 2012

Här ska det vara en rubrik

...men jag har alldeles för dålig fantasi för att komma på en just nu. Helgen har i alla fall flugit förbi. I fredags kom Jonas föräldrar upp och vi var på Hamlet och åt. Lördagen började med att vi var och kollade på en lägenhet på Repslagaregatan, mitt i stan. Sedan fika i Tropikhuset innan det var dags för Jonas examensceremoni. Grämer mig lite över att jag glömde min kamera hemma, tog dock några bilder med Kerstins kamera som jag hoppas blev bra.

Idag har vi promenerat in till stan och ätit lunch på Espresso House. Annars har det mest spelats och tagit det lugnt. Skön söndag.

Så ser den ut. Det går en loftgång utanför, men det är ingenting som stör oss. Det ligger bara en lägenhet bortom, så det är färre som går där utanför än vad det är utanför mitt fönster nu. Och vill de se mjölmolnet som kan bli när jag bakar, fritt fram! I vardagsrummet har vi (om vi nu får den dvs) tänkt ha skrivbord, kanske någon bokhylla och datorer i den änden, så ingen kommer ändå se något där. Det som störde mig var färgen på innerdörrarna och de mörka listerna, men vill inte Stångåstaden måla om dem kommer jag göra det själv.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Ser jättebra ut, lägenheten alltså. Håller tummarna!

Kan inte riktigt fatta att jonas är "klar" riktigt fräckt! Sånt lite stolt över han som man knappt vågar säga högt ;)

Sv: kanelbullar, drömmar och muffins duger gott! Varför krångla till det ;)