torsdag 24 maj 2012

Sommarvärme

Det kan ju konstateras att jag aldrig kommer få något pris för fina bullar, men de blir i alla fall goda. Tur att det är smaken som räknas.

Klockan är snart 21 och termometern visar 19 grader utomhus. De senaste dagarna har verkligen varit underbara! Igår satt vi nere vid ån och njöt, och idag har jag varit ledig och legat i solen och pluggat, och denna gång brände jag mig inte. Måste vara något slags rekord.

Igår hade vi sista föreläsningen för den här kursen och för terminen. Trist, för jag skulle kunna gå på hur många föreläsningar som helst inom det här ämnet. FN, maktbalans, kärnvapen, teorier om varför stater agerar som de gör, globalisering, institutioner, mänskliga rättigheter, krig - allt är hur intressant som helst! Har sagt det förut och säger det igen: jag älskar det här! Har definitivt valt rätt utbildning.

Nu ska jag fortsätta spela och slökolla på film.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Det är smaken som räknas ju!

Sv: jätte svårt det där med mamma kroppen minst sagt.. att den skulle förändras visste man ju men inte att det skulle ta så hårt.. Men det kommer.. lite träning ovh rätt kost så kanske kanske..