måndag 17 september 2012

Bra start på dagen

Förra veckan slet jag mitt hår över inlämningsuppgiften i statistik (eller i alla fall första halvan, andra halvan var superenkel). Jag trodde jag hade räknat på rätt sätt, sedan kom jag på att det hade jag inte alls och efter det kunde jag inte komma på hur jag skulle göra istället. När jag väl kom på det så kändes mitt svar ändå orimligt, men jag lämnade in det ändå och tänkte att jag i alla fall får reda på vad jag gjort fel och kan komplettera.

I morse fick jag resultatet: godkänd direkt, utan komplettering. Och med beröm för mina uppställningar och beräkningar i första uppgiften. Yay me!

Annars har de senaste dagarna mest bestått av hockey och en mycket trevlig tv-spelskväll. Inför Elitseriepremiären i torsdags hade vi lottat mellan LHC och Rögle. LHC vann så jag fick se första och tredje perioden, och Jonas fick se andra perioden i sin match. Jag var positivt överraskad efteråt, trodde absolut inte att LHC skulle vinna borta mot Frölunda. Och det var himla skönt att se ett så stabilt boxplay. Var ett tag sedan.

Ikväll är det dags för det jag och Jonas väntat på i mer än två år: LHC - Rögle. När vi lärde känna varandra hade alla matcher mellan våra lag redan spelats, och när vi började dejta hade Rögle precis åkt ut. En himla tur att LHC inte hamnade i kvalserien senast, för om de hade åkt ut samtidigt som Rögle gick upp... Det vet jag inte om jag hade överlevt.

Men det är några timmar kvar tills dess. Och de ska jag främst spendera med näsan i statistikboken.

1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Ja resultatet i matchen gick ju bra för en av er iallafall ;)
'
Sv: Inte alls hård. Jag tycker ungefär det samma. Vad trodde dom? Vad hade dom väntat sig? Röda mattan och fri tillgång till landet?
Nja... Jag tycker det hela luktar skumt.. blev ju väldans bra reklam för deras kommande bok iallafall...