fredag 12 oktober 2012

Dum-Dum-Dollar-Djungel

Jag har ingen aptit. Det är inte jobbigt att äta och det smakar gott, jag är bara inte sugen på något. Att laga mat känns mest värdelöst och omständligt. Totalt värdelöst, jag gillar ju att laga mat egentligen. Men men, det går väl över till sist.

Idag har jag haft en smått meningslös föreläsning om utrikeshandel, och nu sitter jag och väntar på en elektriker. I söndags upptäckte vi nämligen att inget av uttagen till taklampa i vardagsrummet fungerar. Och nej, lampan fungerar fint, den sitter i sovrummet istället.
När det är färdigt ska jag ut på stan en sväng, bland annat ska jag köpa nya jeans. Det är faktiskt lite jobbigt att behöva köpa en storlek större, trots att jag vet att det bara är bra att mina jeans från i julas är för små. Jag vill inte se ut så igen, jag måste bara vänja mig. Och det är antagligen betydligt lättare med byxor i rätt storlek. :)

Annars tycker jag det är oerhört intressant att alla nationalekonomi-föreläsare jag träffat på tycker att Anders Borg får oförtjänt mycket beröm.



1 kommentar:

Sofie - Mamma till två små sa...

Sv: han var grym! Helt grym! Varför går man inte på sånt oftare!?
Nej måste bli bättre på att unna mig själv saker!