torsdag 10 januari 2019

2019

New year, new me!

Eller inte, så dramatisk är jag inte. Dessutom brukar jag känna mer av nystart när hösten kommer, antagligen en rest efter skolan och alla sommarlov. Men i alla fall. 2018 var överlag fint men bar också med sig lite sorg och ganska mycket frustration, vilket i sin tur medförde att jag hade en tendens att liksom sätta livet på paus. Så där har ni mitt nyårsmål 2019 - att inte fortsätta göra det. Livet måste fortsätta levas, och i den andan har vi bokat en resa till London över påsk. Jag och Sofie har lite löst pratat om Milano i sommar och förhoppningsvis får vi till det. Och så vill jag läsa mer, jag har tappat vanan och jag saknar det.


På tal om frustration så sammanfattar det väl den hockeymatch jag just nu tittar på. 12 minuter kvar, underläge med 1-4 och nog sämsta matchen hittills under denna säsong. Matchens behållning heter Andrew Rowe, synd bara att han spelar i Mora...

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Låter som ett klokt nyårslöfte om man nu tvunget måste ha löften!
Sett många som sätter upp enklare mål för kommande år, känns mer humant mot sig själv än att sätta höga löften som att sluta röka eller gå ner antal kilo i vikt!
Blir så betungande när folk ska inleda det nya året med värsta omställningen som totalt kollapsar lite längre fram.

Känns bättre med lättare mål eller målsättningar!

SV:
Ja sälja hus just nu är minsta sagt trögt!
Om man nu inte försöker sälja ett lagom stort hus på södra utmarken för dom går som smör i solen!
Men vi kämpar på och hoppas att 2019 är vårt år!!!! Kan ju hoppas att alla "gubbar" uppe i stockholm kan hitta någon slags lösning snart så vi får en regering iaf!
känns minst sagt flytande just nu!

Här åkte faktiskt julen ner innan knut! Skäms men har inte alls haft ngn julkänsla i år och en visning lördagen innan gjorde att julen åkte ner redan i onsdags. Kändes lättare att storstäda samtidigt som julen plockades bort! Var en intensiv kväll det där!