tisdag 22 januari 2019

Lite tisdagsilska

Det här såg jag på twitter igår och det har legat och gnagt i mitt huvud sedan dess.

För att tala klarspråk: Vad fan är det här för jävla skit?

Pratet om att man drömt om dagen sedan barnsben och klänning och så vidare är lite tramsigt men det kan man stå ut med. Men sedan får man nästan whiplash av hur fort det går från det till intimblekning. Hur tänkte man här? "Ja, jag vet! Vi upprätthåller någon slags bild av att kvinnokroppar är perfekta dockor utan minsta antydan till mänskliga skavanker och egenheter!" eller? Inte slutar det där heller utan de alternativa behandlingarna är ännu värre. Åtstramning av blygdläppar, vad ska det fylla för syfte? Vaginal tightning? Jag orkar inte. Klart att man kan drabbas av saker där det krävs annat än knipövningar men då pratar vi om något helt annat än den estetiska gynekologi som den här kliniken utövar.

Jag blir så ledsen över att flickor och kvinnor tutas i att sånt här ska vara nödvändigt och normalt att göra. Det är ju fanimej inget annat än kvinnlig omskärelse i förtäckt form. Skäms, Lotuskliniken i Malmö.






Inga kommentarer: