måndag 28 januari 2019

Milano baby!

När jag och Sofie var i London i somras bestämde vi att vi skulle försöka göra storstadsweekend till en årlig tradition. Vi kommer i alla fall inte börja med att bryta den traditionen, för vi har nämligen bokat en resa till Milano i sommar! Pasta, pizza, bubbel, drinkar, glass och italienskt mode, det ska bli väldigt fint.

Tillsammans är vi Captain sense of direction 1 och Captain sense of direction 2 (ja, vi båda älskar Top Gear!) och vi har en historia av att inte hitta så bra ihop, så jag tänkte säga att det är smidigt att vi bokat ett hotell några hundra meter från centralstationen. Men sen kom jag på att vi hade ungefär samma avstånd mellan hotellet och Paddington station i somras och vi lyckades ändå gå fel, så jag vet inte... Från hotellet ska det vara ca 35 min promenad till den berömda katedralen men det är då inte justerat för oss!

Fördelen är att vi får se saker vi aldrig sett annars och att vi alltid har roligt under tiden :)

I värsta fall får vi ta till Joey-knepet igen

Sedan gymnasiet har det varit så att när vi shoppar tillsammans och någon är lite tveksam så finns det bara ett råd man kan få från den andra: "kööööp!". Enda undantaget på 15 år har varit guldklänningarna på GinaTricot och det kan jag nästan ångra fortfarande, haha! Nu ska vi utsätta denna tendens för italienskt mode. Det är kanske tur att vi denna gång har var sitt incheckat bagage.

Ja ni hör ju. Det här kan bara bli bra!

1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med tre små sa...

Wow så roligt med en resa!
Italien har alltid varit på min önskelista över platser jag vill se, men ingen specifik ort så utan nog mer att man fått en känsla när man sett en film eller något!

SV: Våra barn har ju MASSA kusiner men som dom tyvärr nästan aldrig ser.
Själv har jag två ynka kusiner som dessutom är yngre än mig och som jag knappt sett varken som barn eller vuxen.
Men vet många som har kompisrelationer till just kusiner så man kan ju hoppas!