torsdag 17 januari 2019

Hårprat

Jag har få, om ens några, betänkligheter vad gäller mitt hår. Får jag ett infall så följer jag det. En bidragande orsak är givetvis att jag har oförskämt bra kvalitet på mitt hår, jag vågar testa eftersom jag vet att det klarar det mesta. Detta har lett till att jag har nästan pinsamt kort mellan tanke och handling vad gäller det. I tisdags kväll nämnde jag i förbifarten vad jag är sugen på att göra härnäst, den tanken borrade sig givetvis fast så i går morse hade jag hittat några inspirationsbilder och på kvällen hade jag en plan klar.

Problemet är bara att när jag får en sån här idé så vill jag göra det NU NU NU, men detta kräver tålamod eftersom jag tänker låta håret växa ut innan jag byter färg. Jag tänker mig ungefär axellångt och även om mitt hår växer hyfsat fort ska det bli intressant att se om jag håller ut eller får psykbryt mitt i. Ironiskt nog har jag nästa vecka en tid för att korta av håret lite... Men den tänker jag behålla, dels börjar topparna bli lite slitna och dels tänkte jag be om lite inspiration för hur jag ska hantera min sidecut under tiden den växer ut. 


If all else fails...

Inga kommentarer: