måndag 16 september 2019

Blue monday

Inte för att det på något vis varit en dålig måndag, men det är den absolut bästa låten med ordet "monday" i titeln!

Lunchbloggning! 80% av korridoren är på vift och jag är rätt ensam här, så kan lika gärna passa på.

Den här dagen började med sovmorgon och ett besök hos barnmorskan. Enligt blodprovet vid inskrivningen har jag bra järndepåer men blodvärdet hade ändå sjunkit lite sedan dess, så jag fick rekommendationen att ta järntabletter varannan dag. Man har ju hört en del mindre roliga historier om Niferex så jag är inte jättepepp på detta direkt, men jag fick även tips om SiderAL som ska vara betydligt mer skonsamt. De är visst dyrare men det får det vara värt då.

Utöver det fick jag lyssna på hjärtljuden och så fick jag mitt moderskapsintyg, så det ska jag skicka till försäkringskassan i veckan.

När jag slutat ska jag ta vägen om Hyllinge Cash hem, det är nämligen det enda stället här nere där jag lyckats hitta världens godaste leverpastej: Lulles! Det var definitivt inte något jag räknade med skulle vara ett problem, haha. Just nu kanske det förstärks lite av att livet till stor del kretsar kring mat. Längtar hem till middagen varje dag!

1 kommentar:

Sofie sa...

Tror jag skrev det innan men ska du ta niferex så ta dom på kvällen. Vet inte varför men det hjälpte faktiskt för mig iaf.
Tog jag tabletten på morgonen/dagen så blev det stopp i magen.
Men tog jag dom precis innan jag la mig så blev det lite bättre i magen.