torsdag 12 september 2019

Vecka 21


Halvvägs! Sedan i söndags har jag känt något varje dag och det är helt otroligt mysigt. Det varierar i styrka och framförallt i placering så han rör sig en hel del. Igår var det längre upp än tidigare så det märks att magen rör sig uppåt. Det märks också på att det börjar bli lite svårare att äta så mycket som jag gjort hittills... Halsbrännan består men annars inga krämpor. Inget ryggont, ingen foglossning och nu när det är svalare så svullnar inte ben och fötter lika mycket eller ofta. Väldigt skönt! Det ska bli intressant att se vilka gener som slår igenom nu, jag vägde ungefär 3,7 kg när jag föddes och Jonas var lite mindre. På måndag är det dags för första barnmorskebesöket sedan inskrivningen. Det känns som att man har levt lite i ett vakuum på den punkten så det ska bli skönt att det blir tätare nu. 

Läste någonstans att det finns forskare som hävdar att barnet får en förkärlek till samma mat som det smakat på i magen. Det tror jag väl inte direkt på, men i så fall kommer han älska hallonsoda, Lay's sour cream & onion-chips, stuvade makaroner, pommes, fiskpinnar, Mcdonald's nuggets med McFeast-dip, potatismos, fisk och ja... kolhydrater generellt. 


Här står vår vagn och gäckar mig! Jag debatterar med mig själv om den ska monteras redan. Enligt Jonas är det mitt beslut så han är inte till någon vidare hjälp i den här frågan. Det kan ju vara en idé att montera den när jag fortfarande är normalt rörlig och se så att det inte saknas något... Hmm.

1 kommentar:

Sofie sa...

Åh så mysigt med första vagnen!
Emil har varit super nojjig med allt med alla barnen så vi har gjort allt i slutet känns det som.
Caspers vagn köpte vi på julrean och han är född i mars, haha.


Svårt det där om montering eller inte.
Du ska se att ett tu tre så sätter bo-behovet in och då kommer du montera, bädda och bädda om den tusen gånger!