måndag 23 september 2019

Vagn, babynest, present


Den fick vara kvar i kartongen i en vecka, sen gick det inte längre! Om jag har kört den fram och tillbaka genom lägenheten? Bara några gånger... Valet föll på en Crescent Trike, en trehjuling som är en hybrid utan att bara kännas som en enda stor kompromiss. Den är väldigt smidig så den blir alldeles utmärkt att ha i stan, men den har också en fjädring och lite grövre hjul som gör att den även klarar terräng. Bromsen är stenhård vilket känns tryggt, man får ta i för att få upp den och det gjorde nästan lite ont i öppna skor, haha. Dessutom fäller man den med ett klick ungefär. Vi får väl se när det blir skarpt läge sen men den känns väldigt bra i alla fall!



För några veckor sedan nämnde jag att jag kommer vilja ha ett babynest, vilket fick Jonas att googla lite och utbrista "men hur svårt kan det vara, jag syr ett själv!". Sagt och gjort, här är det. Så fint! Vi kommer antagligen samsova till en början och då tycker jag att det känns tryggast så här. Skulle samsovning inte fungera kan vi bädda med nestet i spjälsängen så att den blir lite mysigare. Eller så kommer han hata att ligga där och rata det fullständigt, haha. Men oavsett så känns det väldigt fint att det är gjort av pappa. 


I morse möttes jag av en kollega som kom tillbaka från semestern med orden "jag kunde inte låta bli!". Så söta! Jag har lite svårt att ta in hur smått allt är och detta är ändå i storlek för en tremånaders. Man kan ju tycka att jag borde ha lite vana med tanke på att jag har ett gäng äldre kusiner med barn och kompisar som skaffat barn tidigare än oss, men det verkar inte hjälpa.


Under dagen fick jag detta från mamma, hon har visst varit i Ullared idag. Lilla pysen, han kommer bli så bortskämd.💖

1 kommentar:

Sofie sa...

Alltså SÅ impad av Jonas. En enkel googling och sen har han sytt ett helt magiskt vackert babynest!