torsdag 26 september 2019

Vecka 23


Hej vecka 23! Halsbränna som vanligt, lite ont i höfterna ibland och det händer att det känns som att det drar i sidan av magen. Det sistnämnda beror tydligen på muskler som töjer sig. Läste att man kan känna att bebisen hickar men jag är osäker på om jag känt det eller om det varit andra rörelser. Moderkakans placering lär väl spela in här också tänker jag! Har ingen mörk rand på magen och har hittills inte upptäckt några nya bristningar. Tydligen ska han lägga på sig ganska mycket de kommande veckorna så vi får väl se vad som händer på den punkten. Annars har han börjat sikta in sig på min urinblåsa och ibland tror jag att någon nerv hamnar i vägen för det ilar till ner i benet. Inte snällt!

Lite så här är det redan. Blir kul i vinter... 😅

1 kommentar:

Sofie sa...

Haha, det där med att vända sig i sängen alltså. Nästan komiskt när man måste vakna på natten för att vända sig!

sv:
Hoppas att vändningen är nära eller att det går att hitta en balans eller mellan väg för känns så hemskt mot dom andra just nu när My tar ALL energi och ork!
Värst är nog ändå att hon vägrar åka bil! Alltså på riktigt vägrar, så hon skriker alltså!

Åh vad skönt att Jonas är sån som ryter till!
Vi är båda lite försiktiga, dåliga kombination.
Kvinno vård över lag är pinsam!
Har varit inne på det kontot ett par gånger och man blir nästan gråtfärdig när man läser alla hemska berättelser!

Vi har haft tur, ja jag säger tur med tanke på vården och haft bra förlossningar.
Dock tycker jag att just BB-vården efter varit sämre.
Nu har vi haft snabba förlossningar och inte behövt "belasta" just den vården utan varit mer efteråt. Men just vården efter tycker jag har varit minst sagt sådär tyvärr!

Ja det är så tråkigt att man är allmänt gods som gravid! Alla får säga, tycka och göra lite som dom vill!
Och sen klassikern typ två dagar efter födseln, när kommer nu syskonen?
Man blir galen, men man får försöka stänga av det lite!
Hoppas du, eller ni är sådana att ni vågar säga ifrån!