torsdag 19 september 2019

Vecka 22


Vecka 22 idag! Angående egen dygnsrytm så kan jag säga att han har varit ganska aktiv runt lunch och eftermiddag de senaste dagarna. Så häftigt (känner mig så upprepande men seriöst, allt är häftigt) att det blir allt tydligare! Nu har jag verkligen en tydlig mage, jag blir lätt trött i ryggslutet om jag står upp för länge och får lite ont i höfter och ljumskar ibland. Klassisk bäckensmärta alltså men inte så farligt. Ännu kanske jag ska tillägga...

Från och med idag börjar min gravidförsäkring att gälla. Det känns skönt, men samtidigt är det egentligen lite galet att vi med vår välfärd behöver teckna en sådan. I alla fall så valde jag moderna försäkringar och tecknade via mitt fackförbund. Jag valde faktiskt betalvarianten, efter lite jämförelser mellan bolag så tyckte jag att den verkade bäst och dessutom gav den rabatt på barnförsäkringen första året.


 Dagens mage

1 kommentar:

Sofie sa...

Vi har med tagit betal varianten på försäkring till alla fyra, utnyttjat den två gånger.
Men som du skriver, sjukt att det ska behövas och kvinnosjukvården har en hel del att jobba med tyvärr. Men det är helt annat ämne!
Lilla söta magen!
Håller med dig, det är så häftigt att vara gravid och oavsett om det är första eller fjärde så är det som första gången med allt!


SV:
Kör samma som dig och kör alla svar på en gång:

Jo tror hon är lite lik Anna som bebis, tror det är för att Anna med var lite mörk och det är My med.
Men där slutar likheterna tyvärr för oj vad denna lilla är olik i sättet med sina syskon.
Första bebisen för oss med magknip, gråt och skrik!

Förstår inte alls det där behovet folk har av att fråga och påpeka saker om just barn/graviditet.
Samma när folk fått första barnet och folk redan första veckan börjar "tjata" om syskon typ! Så respektlöst och korkat!
Eller som alla påpeka till oss att några barn till så är vi snart uppe i svärföräldrarnas "siffra".


Ja det där med järn har man ju igen sen efter förlossningen så bara att kämpa på och försöka hålla värdet uppe!!

Så roligt att följa er resa mot bebis!