onsdag 15 januari 2020

Två veckor till BF

Trots att jag vet att jag ändå är relativt "liten" känner jag mig just nu som en orörlig valross. Den relativa smidigheten jag tyckte att jag hade kvar när jag fortfarande jobbade har försvunnit nu när jag går (vaggar...) hemma. Fördelen med det är att jag inte blir så rastlös för jag förväntar mig inte hinna eller orka med särskilt mycket. Igår kokade jag nappar och plockade upp det sista lilla, idag har jag sorterat tvätten. Någon grej per dag är ganska lagom. I övrigt så läser jag och spelar Emperor: Rise of the Middle Kingdom igen. Jag har aldrig tidigare tagit mig igenom de två sista dynastierna så det är något slags mål de här dagarna.

Igår läste jag en myt som säger att födelsevikten styrs av mammans dito, och när i förhållande till BF som förlossningen startar styrs mer av när pappan är född. I så fall kommer han när som helst och han kommer väga ungefär 3,7 kg. Jag vet inte vilket av det jag tror minst på, hans primära mål idag verkar vara att trycka ut rumpan så mycket det bara går.

Idag har jag beställt Pekbok för huliganer. Med dessa gener kändes den given!


Inga kommentarer: