söndag 5 januari 2020

Vecka 37


Det är inte mycket nytt som sker just nu och det är inte så konstigt, han är ju i det närmsta klar. Han övar på sugreflexen, på att andas och sväljer fostervatten som vanligt. Följer han de ungefärliga storleksangivelserna så börjar han bli lite knubbig. "...har lagt på mig så mycket fettvävnad att jag fått små veck och gropar i lår, knäveck och armar" - det finns nästan ingenting gulligare än små michelingubbar till bebisar!

Jag då? Jag är trött och lite öm. Hans rörelser gör lite ont ibland och det känns då och då som att han viftar med händerna nedåt, vilket får det att ila till ner mot bäckenbotten. Känner inte av några förvärkar ännu. Jag har faktiskt lagt om min föräldraledighet så jag har nu bara 4 arbetsdagar kvar. Kände nu efter julledigheten att jag inte orkar ytterligare en vecka efter det, och jag är i väldigt god fas med att lämna över till min efterträdare så det är med gott samvete jag kommer gå hem den 10 januari. 

Nu ska jag börja bädda vagnen tänkte jag. Dvs, jag ska lägga ett fårskinn i den. Det kommer isolera alldeles fantastiskt underifrån och tillsammans med overall eller åkpåse kommer han ha det så bra däri!

36+2 igår

1 kommentar:

Sofie sa...

Skönt att du kunde planera om och gå hem lite tidigare!
Tyckte det var så svårt när jag väntade Casper, att veta hur länge man skulle kunna jobba.
Menar hur ska man veta innan hur man kommer må länge fram eller hur kroppen reagerar.
Så med dom andra tog jag det säkra före det osäkra och sökte om gravidpenning eller vad det nu heter och sen tog det som det kom!

SV:

Nja ngn vägg ska vi inte slå ner, inte vad jag vet iallafall. Men hoppas kunna fräscha upp köket och kanske få rensat och organiserat lite!
Emil är typ redo att börja packa jag tar det mer dag för dag, haha!

Spännande nu när det börjar närma sig!
Måste vara många tankar och funderingar om när det ska starta, hur det ska starta och om tiden sen!
Läskigt men spännande på samma gång!
Kanske inget du tänkt på men hur tänker ni sen?
Ska du försöka amma tex?

Åh hoppas ni får en fantastisk start på nästa stora resa: när bebis är född!! <3