torsdag 16 januari 2020

Vecka 39



Vecka 39 inledde jag med den segaste natten på hela graviditeten, jag har nog varit uppe och kissat en gång i timmen. Verkar som att burrito bångstyrig har fått en ny favoritleksak vid sidan av mina revben... På tal om det så läste jag tidigare idag att han nu har blivit bättre på att koordinera sina rörelser och därmed mindre benägen att stöta i väggarna, vilket då skulle innebära att han nu gör det med flit den lilla busungen. Revbenen och en punkt strax under högra revbenet får nämligen absolut INTE vara ifred. Lungorna gör många andningsrörelser per minut och han lagrar energi inför förlossningen. Jag å min sida är trött och lite öm och börjar bli väldigt nyfiken på när och hur förlossningen kommer starta. Allt är bäddat och redo här hemma och bb-väskan är färdig så vi är redo när som!

Dagens tjockis!

Säng redo

Hängen från Libero och Kids Concept, snutte från Fredrik och Minea och ett mysigt fårskinn i botten. Tillsammans med en åkpåse eller overall kommer han ha det toppen här!

1 kommentar:

Sofie sa...

Bara den lilla som saknas nu med andra ord!
Så spännande att se vad det är för en liten filur.

SV: Åh det hoppas vi verkligen att vi kan ha som ett litet utflyktsmål.
Hittills har vi inte kört längre än en bit in i Munka, hoppas våga oss iväg lite längre snart.
Tror det blir lite lättare nu när det är ljust lite mer så hon ser att jag är kvar!

Skönt att du ändå kunde gå hem när du kände att det var nog!

Vill du försöka amma så tänk på att ligga på personalen lite så dom ser att den lilla gör rätt, tar rätt tag.
Det kommer garanterat göra ont och bli ngt litet sår ändå men risken minskar om den lilla får rätt tag från början.

Önskar SÅ att någon hade berättat lite mer om just amningen innan vi fick Casper. Vår barnmorska tjata mest om allt som rörde innan förlossningen och inget om tiden EFTER så vi var nog rätt dåligt förberedda för det som kom sen!

Tror det är en rätt sund inställning att vara förberedd på att fungerar det så fungerar det och funkar det inte så finns det flaska och ersättning <3