lördag 5 oktober 2019

Årets fynd


Tidigare idag begav jag mig ut på jakt efter en ny vinterjacka. Tänkte inte ens gå in på Carlings först, men Jonas frågade om jag var säker och så kom jag på att jag faktiskt hade ett presentkort liggande i plånboken. Tur att han frågade, för där hängde den perfekta jackan! Lång (hatar vinterjackor som inte når ner över rumpan) och mysig på insidan. Jag köpte min vanliga storlek, det får gå så länge det går och sen får jag köra lager på lager med tröjor och poncho. Men det bästa av allt var nästan priset. Ordinarie pris 2699 kr, men 70% rabatt samt mitt presentkort gjorde att jag bara behövde betala 12 kr. Man ska ha tur!

1 kommentar:

Sofie sa...

Skönt med en rejäl jacka!
Och håller med dig, finns inget värre än för korta vinterjackor och stå och frysa om rumpan!

SV:
är en tröja jag fått från Mor som ngn av oss hade som bebis med så lite kul!
Tänkt man skulle letat upp ett kort med den på ngn av oss men aldrig blivit av!
Tror jag har lite fler kläder sen i andra storlekar som alla eller iaf tre har haft.

Jag är likadan, ger upp direkt. GÅr det inte på första försöket så är det omöjligt typ, haha!

Dom brukar ju säga att man man måste vara frisk för att orka vara sjuk och det stämmer nog tyvärr. För man måste verkligen orka stå på sig och inte vara rädd för att trampa folk på tårna!
Och även om man vet att dom inom vården är överbelastade och säkert får skit hela tiden så är det ingen ursäkt!
Det bästa är att fortsätta trycka på och att folk anmäler för minsta lilla så att det når chefer och politiker hur det står till för när det gäller att få till förändringar så är statistik och rena fakta oftast bäst!

Ja nej bilen går helt bort här!
Försökte köra till dagis förra veckan och hämta Lucas, en kör sträcka på 7 minuter enkel väg. Det var skrik nonstop både dit och hem.
Ja även inne på dagis då hon var helt uppe i varv då.
Alla andra barnen såg helt skärrade ut och såg ut att vilja säga FÅ HENNE ATT SLUTA!
Lucas mer cool lugn och liksom knappt hörde det för det är liksom hans vardag, bekommer inte han längre för han vet att det är sån hon är och att jag brukar få henne att "sluta" när jag kan! :)