fredag 18 oktober 2019

Vecka 26



Vecka 26! Nu övar han på att andas genom att dra in och ut fostervatten. Han börjar också öppna ögonen vilket i sin tur innebär att han kan reagera på ljus. Vikten börjar närma sig kilot och han är över 30 cm lång. Det känns, för han börjar nå ställen han tidigare inte varit i närheten av! Sitter jag lätt framåtlutad känns det som att han ibland försöker nicka mot revbenen. Läste att han övar på att greppa saker just nu, bland annat genom att dra i navelsträngen tydligen.

Svullna ben är tillbaka, dock inte så drastiskt som när det var som varmast i somras och i princip bara vänstra benet. Det kunde varit värre alltså, men det är dags för stödstrumpor tror jag. Så jäkla tråkigt att köpa bara. Annars är det som vanligt, det är lite jobbigt att gå uppför sista backen på väg hem, halsbränna regelbundet, mat är det allra bästa som finns och hallonsoda och sour cream & onion-chips det näst bästa.

Vi planerar en tur till Ullared om två veckor så jag försöker göra en lista på saker som ska inhandlas, men det är skitsvårt! Det finns hur mycket som helst och jag vet inte var jag ska börja, man vet ju inte ens vad man kommer vilja ha eftersom det är beroende av vad man får för bebis. Hittills är listan typ badbalja, tvättlappar, nappar, flaskor och bäddset. Får väl se vad som finns helt enkelt! Ska försöka att inte gå totalt bananas på klädpunkten men det kommer klia i fingrarna.

1 kommentar:

sofie sa...

Amningskudde, inte bara för att amma utan perfekt sen när bebis ska lära sig sitta!
Annars bara mys och njut av att gå och strosa och känn in vad ni vill ha!