tisdag 15 oktober 2019

Hjärtljud, blodprov, medarbetarsamtal och sent möte

Den här dagen har innehållit lite av varje. Den började klockan 08 på barnmorskemottagningen för en rutinkontroll. Blodtryck, SF-mått och hjärtljuden var alla fina. Trots att jag börjat sent med järntabletter och hittills bara ätit dem varannan dag så hade blodvärdet bara sjunkit från 106 till 105 sedan sist. Det är ändå helt okej, järndepåerna gör sitt jobb verkar det som, men jag ska ändå börja ta en tablett varje dag. Tack och lov är SiderAL väldigt skonsamma. Jonas var med denna gång och jag trodde att det precis som sist enbart skulle bli ett stick i fingret, men det blev ett nytt blodprov. Inte helt snällt att utsätta Jonas för det, det är inte direkt hans favorit varken på honom själv eller på någon annan...

Hans kommentar om fosterljuden var för övrigt att "det lät som en sonar" och även om apparaten man lyssnar med inte skickar några signaler så är det ändå inte så långt från sanningen. Självklart att den kommentaren skulle komma från någon som älskar allt som har med hav, fiske och fiskar att göra, haha!

Efter lunch var det dags för mitt medarbetarsamtal och det blev lite halvt, det är ju inte direkt meningsfullt att prata kompetensutveckling när man ska vara föräldraledig. Så i det formuläret har min chef bara skrivit ett mål: att vara en fantastisk förälder! Under förra årets samtal valde jag att berätta för henne om vad vi gick igenom, för jag kände att det till viss del påverkade mig på jobbet också. Det visade sig att hon hade en liknande historia så det senaste året har hon varit ett helt fantastiskt stöd! Det har varit så skönt att inte behöva hålla masken till 100% varje dag på jobbet, så jag har nog ägnat halva dagens samtal till att tacka henne för det! Jag har det så jäkla bra på chefspunkten alltså, det är helt fantastiskt.

Arbetsdagen avslutades sen med ett sent möte med handikapprådet, ett möte som tack och lov gick snabbt och smidigt. Nu ligger jag i soffan, smälter middagen och väntar på Sveriges kvalmatch mot Spanien. Kom igen Sverige! 🇸🇪

En bättre version av denna bild innehåller en (alkoholfri givetvis) cider upphälld i ett vinglas. Mother of the year på den!

1 kommentar:

sofie sa...

Kan inte riktigt greppa att min lilla bror ska bli pappa! Så häftigt!
Så häftigt för ER!