fredag 4 oktober 2019

Vecka 24


Lungorna fortsätter utvecklas, öronen är utvecklade och i och med det är balanssinnet också utveckla så han kan nu känna skillnad på upp och ner. Det finns fortfarande rätt gott om utrymme att röra sig på och det märks för sparkarna flyttar på sig en del. Tidigare denna vecka tror jag att han hade hicka och var lite irriterad över det, för jag kände olika rörelser på två ställen. Jonas bara "ja, jag känner igen det där med att sparka på saker när jag är arg" 😂

Mitt mående är precis som tidigare. Känner mig ofta stel i höfterna när jag vaknar men det brukar gå över när jag rört på mig lite. Idag har jag skickat in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan och igår lämnade jag min ansökan om föräldraledighet till chefen. Det känns fortfarande ganska avlägset, men det är ju faktiskt bara 3 månader kvar dit! Som vår planering ser ut just nu så kommer jag jobba till och med den 17 januari och sedan är jag hemma året ut. En stor fördel med att Jonas är lärare är att det är enkelt att göra ett byte mellan terminerna, och på våren är det en del lov och övriga lediga dagar så vi kommer få bra med tid hemma tillsammans den första tiden. 

 Hahaha, ungefär så här är det just nu

1 kommentar:

Sofie sa...

Det där med hicka! Casper hade så mycket hicka i magen var nästan obehagligt och vet att jag gick och drack vatten för att få det att sluta, så korkat för fungerar ju bara när man själv har hicka! Och att dricka kallt vatten är som att sätta en väckarklocka i magen som ger sparkar, haha!

Kan tänka att Jonas jobb lär ge er en massa "extra" tid tillsammans med alla lov!