söndag 15 november 2009

091115

Jag hotar (häften skoj, hälften allvar) med att inte komma hem till jul. Mamma och pappa har fått för sig att de ska ha en vit plastgran i år. VIT! PLAST! Vad i hela helvetet?

Jag och mamma var i Linköping igår och köpte lite saker. Det är grejer överallt här nu. Dessutom har jag fortfarande en hel del som ska gås igenom, och säkert hälften av det ska slängas. Evighetsarbete det här.

Bra hockeydag igår. Linköping slog Luleå med 6-2, målskyttar Jämtin, Hlavac x2, Eriksson, Emvall och Laumann Ylven. Och en stabil insats av Engstrand i mål. Okej att målen han släppte in var billiga, men orutin och nerver (det var trots allt hans hemmadebut) spelade säkert in. Ge honom lite tid, han kommer bli riktigt, riktigt bra.

Calle Gunnarsson gjorde NHL-debut inatt! Han spelade över 20 min och gick +/- 0 i en match som slutade med 2-5-förlust. Så jäkla kul! Hoppas han kan fortsätta i samma stil.

Nu ska jag städa klart, och sen ska jag hoppa in i duschen. Ciao!

1 kommentar:

MATILDA sa...

Härligt att ni krossade Lule där! Hoppas dom gräver ner sig och inte får tillbaka självförtroendet till imorgon ;D (haha man kan väll alltid hoppas)