söndag 22 november 2009

Den tjugoandra november

Det är nästan lite imponerande hur mycket saker man samlar på sig egentligen. Har slängt en hel del de senaste dagarna, och jag har fortfarande saker att gå igenom. Det är mer kaotiskt än vanligt här just nu, men jag börjar i alla fall få lite ordning på vad jag ska ha med mig och vad som ska in i förrådet. Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort så att jag kan få hämta nycklarna.

Igår var det match mot Timrå som gällde för LHCs del. Den matchen slutade 4-2 efter mål av Zackrisson, Hlavac och Jämtin x2. Första perioden var väldigt bra, där borde de kanske ha gjort 1-2 mål till. Andra perioden var verkligen inte bra, men det var skönt att se att tränarna tog time out DÅ och inte när matchen redan är körd. I tredje perioden hittar de ett sätt att vinna. De kämpar i boxplay, offrar sig både offensivt och defensivt, engagerar sig i båset och Jämtin får utdelning för sitt slit framför mål.

Och då mina damer och herrar, då är det underbart att vara LHC-supporter.

1 kommentar:

Zouphie sa...

OS i Kanada innebär även att alla hockeydomare kommer vara extra partiska mot de där jävla Kanadikerna..Sätta nåt på att det blir de så tar (får) guldet?

PS: Var på Ö&B idag och de reade ut lite saker, bland annat norgeflaggor! Jag höll på att dö av skratt:)