söndag 15 september 2013

Sjukstuga och kyrkoval

Ja jösses. Det började med min förkylning i tisdags. Natten till torsdagen lyckades jag sova ordentligt, men var ändå otroligt risig när jag vaknade. Samma dag fick Jonas kapitulera halvvägs till jobbet, sjukanmäla sig och vända hem igen. Så det har varit två ynkliga typer här hemma denna vecka. Igår och idag har det känts mycket bättre så förhoppningsvis har denna skiten lämnat oss nu.

Mitt i allt detta så har hockeysäsongen dragit igång på allvar också, och det var inget roligt med det. Förhoppningsvis får Färjestad sota för det på tisdag!

Idag har vi varit och röstat i kyrkovalet. Jag röstade för en partipolitiskt obunden kyrka, av den simpla anledningen att i Sverige är stat och kyrka åtskilda, och då anser inte jag att kyrkan ska vara en arena för partipolitik. Den har ingenting där att göra.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min nya bok:


1 kommentar:

Sofie - Livet på landet med två små! sa...

Helt rätt anledning att rösta!
Politik har INTE i kyrkan att göra....

Sv: Är på rätt håll här! Var dagis och jobb idag precis som vanligt.
bara gubben som är lite "sjuk" nu...

Hoppas ni är piggare ni med!!