lördag 18 juli 2009

Den artonde i sjunde

Jag är ledig i två veckor nu (okej då, ska jobba den 27:e). Skönt att vara ledig lite, men samtidigt lite tråkigt. Jag gillar verkligen mitt sommarjobb... I alla fall så ska det bli skönt att vila knäna. De där jobbarskorna är inte de bästa, speciellt inte när man som jag inte har världens bästa knän.

Igår pratades det mycket om svininfluensan på radion. Inte så konstigt, eftersom en man vårdas i respirator på Vrinnevisjukhuset just nu. Måste erkänna att jag inte känner mig orolig. Inte alls. Det är antagligen en effekt av SARS, fågelinfluensan och pandemivarning-rubrikerna kring dom. Man blir lite avtrubbad, och det är skrämmande. Vad kommer i framtiden krävas för att man ska reagera?

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej ;D VAr bara tvungen att skriva att jag också heter Hanna MAria ^^ Lite coolt att snubbla över någon mer som heter så ^^