måndag 27 juli 2009

Lite hockey

Ett av mina mål i livet är att högt och tydligt säga "- Om inte ni slutar prassla med den där jävla rollokolan så skallar jag er!" i en biosalong. :P


Kommentatorerna på Bergstens hockeyblogg är igång igen. Nu tjatas det som tusan om att LHC bara är en "Haydar away" från SM-guld. Det vill säga, det saknas en målskytt. Visst saknas det en renodlad målskytt som Weinhandl, men det finns flera potentiella målskyttar i laget. Jag är i alla fall nyfiken på vad Mattias Carlsson skulle kunna uträtta med mer speltid. I alla fall, det pratas om att klubben låter dumsnålhet gå före ett SM-guld. Eh? För det första så skulle Haydar vara en stor och väldigt dyr chansning. För det andra, hur tror ni att LHC skulle kunna ha råd med honom? Klubben har ju själva gått ut med att det inte blir några fler värvningar, för det finns inte pengar till det. Och att Stenbeck skulle kunna finansiera det är bara dumt! Jag gillar inte externa finansiärer som pumpar in massor med pengar, det är alldeles för lätt att bli beroende av det. Vill vi att det ska sluta som det gjorde för Malmö? Nej, just det.

Jag är väldigt nyfiken på vad den här truppen kan uträtta. I mina ögon finns det som sagt flera potentiella målskyttar i det här laget.

1 kommentar:

Jennie sa...

intresserad av en lite personligare bloggdesign kanske ? :)
Kika gärna in hos mig isåfall , :) du skriver bra iaf .

/ Jennie