torsdag 13 augusti 2009

11 år

Jag hatar cancer, jävla skitsjukdom! Den är så förrädisk. I många fall blir den sjuke bättre mot slutet. Och sen väldigt mycket sämre, väldigt fort dessutom.

Det har gått 11 år, och det känns som om det var igår. Jag minns det så tydligt. Mamma och pappa höll på att göra sig iordning för att åka till Motala. Savage Gardens självbetitlade skiva spelades. Jag bad pappa att hälsa, precis som jag gjort varje dag i några veckor. Men istället för det väntade svaret, att det skulle han göra, så svarade han att det kunde han inte göra.

"- Men varför inte?"

"- För att farmor dog inatt."



Studentdagen var helt underbar, men det var något som saknades. Du skulle ha varit med.
Vila i frid farmor. Jag saknar dig.

1 kommentar:

simone sa...

Känner igen det exakt, vid farmor gick bort under samma år, jag sa precis så till min pappa och han gav mig samma svar. Det enda jag ångrar är att jag inte åkte dit själv!